15 Ocak 2015 Perşembe

Aküsü bitmiş aracı takviye kablosu ile çalıştırmak

Eğer kışın aracınızı uzun süre kullanmadınız ve akünüz bittiyse mecburen bir takviye kablosu ile aküsü dolu olan bir araçtan yardım almak zorundasınız.  Ama bu insanların başın asık gelmediğinden başlarına gelince hangi kabloyu önce, hangisini sonra, ve nasıl nereye takılacağını insan bilse bile bir süre sonra unutabiliyor. Ben de bunu yaşayanlardan biriyim ve  unuttukça İnterneti araştırıp, ona göre takviye yaptım. O yüzden kendi blogumu da bunun nasıl yapıldığını adım adım yazayım dedim:

  1. Araçlar birbirine kablolar yetişecek kadar yakın olmalı ama birbirine değmemeli.
  2. Her iki aracın da kontağı kapalı olmalıdır.
  3. Kırmızı kablo (artı, + kutup) aküsünü biten aracın aküsünün artı kısmına güzelce bağlanmalı
  4. Kırmızı kablo aküsü sağlam aracın aküsünün artı kısmına güzelce bağlanmalı
  5. Siyah kabloyu (eksi, - kutup) sağlam aracın aküsünün eksi kısmına güzelce bağlanmalı
  6. Siyah kabloyu (eksi, - kutup) aküsünü biten aracın aküsünün eksi kısmına güzelce bağlanmalı
  7. Kabloların motora herhangi bir şekilde temas etmediğinden emin olunur.
  8. Aküsü sağlam araç çalıştırılır ve boşta çalışır vaziyette bir süre beklenir.
  9. Sonra aküsü bitmiş araç çalıştırılır ve boşta çalışır vaziyette bir süre beklenir.
  10. Kabloları sökebilirsiniz. Takma işlemini tam tersi şeklinde. Önce siyah kablo aküsü biten aracın eksi kutbundan sonra aküsü sağlam aracın eksi kutbundan sökülür.
  11. Kırmızı kablo aküsü sağlam aracın artı kutbundan sonra aküsü biten aracın artı kutbundan sökülür.
Ben bu şekilde yapıp aracımı çalıştırdım. Bir zarar gelmedi. Ama yasal sorumluluktan kurtulmak için yukarıdaki adımlar sonucu aracınızda oluşabilecek herhangi bir hasardan siz sorumlusunuz, onu belirteyim. Yani Use your at own risk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder